Sila suruh saya diam!

Assalamualaikum dan selamat bertemu kembali dalam ranc
Maaf atas kemerapuan di atas..
Rasa macam setahun je tak updet blog ni..kalo bukan kerana ke'bizi'an yang melanda, tak mungkin aku akan biarkan blog kesayangan aku nih lugai-lugai(bahasa sabah: *terbiar) saja..Aku malas nak tanya khabar korang..aku tau korang tuh memang sentiasa sehat walafiat macam aku juga..hehe..tapi sekarang ni aku macam kurang sihat la..ada sedikit masalah imbangan badan, terhuyung-hayang macam orang mabuk..tapi tak dapat pula nak tidur..ish!! ini kepala macam dah nak meletop!! sedangkan aku nih bukan jenis orang yang banyak berfikir pun..mungkin tak biasa kot..ye la, hari ni aku menggunakan otak dikedudukan yang sebenar (kat kepala la, mana lagi)..sebab pada kebiasaannya aku letak kat lutut je terutama sekali masa kebuhsanan yang terlampau..

Pertama sekali aku nak ucapkan takziah tahniah la kepada para pembaca yang dengan rela hatinya mem'follow' blog aku nih..bukan senang tau nak dapat FOLLOWER seramai ini..mungkin setakat ni, aku sorang je yang berjaya mengecapi kemajuan macam ni..korang jangan la dengki ye..lambat laun, korang pun akan berjaya macam aku juga..yang penting, korang selalu jenguk-jenguk blog aku ni, baca entri aku yang memeningkan ni..walaupun korang tak tekan butang FOLLOW tuh, aku tak kesah..kalau nak tahu rahsia kejayaan aku ni, korang boleh la minta tips dari aku secara senyap-senyap melalui kotak mesej kat MukaBuku aku..yang penting, ingatlah bahawa sabar itu separuh daripada iman..rasa bangga sangat sebab ada orang sudi nak kawan dengan aku..aku amat menghargai kalian..muah3!! (nah ko ciuman buas)..hahaha

Tadi aku pergi makan malam jap..dan baru aku tahu kenapa kepala aku pening-pening sebentar tadi..rupa-rupanya aku kelaparan! hahaha..tak sangka..lapar + penat kot..pas makan je teros aku sehat walafiat bertenaga dan ceria..begitu ajaib makanan tersebut..rasa macam nak makan lagi..tapi aku mesti kawal nafsu..kalau tak, terpaksa tambah saiz pinggang seluar..sekarang ni lagi la..musim hujan..sentiasa rasa lapar..berbagai jenis makanan aku nak makan..sila kontrol diri..aku tak nak makan lagi..cukuplah ye..hehe..makan sebelum lapar, berhenti sebelum kenyang..tuh bukan aku sengaja buat-buat..tuh rasulullah yang ajar..sila praktikkan..hehe

Malam ni rasa macam sepi sikit..sepupu sepapat aku yang kecik-kecik bertiduran belaka..awal giler dorang tidur malam ni..penat kot main stadi kat sekolah tadi..kesian mereka..oleh kerana sangat mengasihani, aku matikan kipas, kuatkan volum tv dan hidupkan lampu..dengan secara kreatifnya menganggu 3 deria anak-anak kecik ini unutk bangun dari mimpi yang ntah hapa-hapa..aku tak jahat k..aku kejut suh dorang makan malam..nanti kelaparan bukan korang yang susah..aku juga!..aku pun tak susah..parents dorang, terutamanya mummy dorang lah merangkap mak cik bongsu aku yang susah..hah!! tengok betapa mulianya aku..aku penat lelah kejut, sekurang-kurangnya cakap lah terima kasih kan..tapi ni tidak..masing-masing dengan muka yang macam nak kene penyepak je..hahaha..tapi aku tak penah sepak dorang ni..aku baik je depan parents dorang..almaklumlah, hidup menumpang kan..setakat sekeh kepala tuh ade lah kadang-kadang..baik pe..pengajaran tuk budak-budak nakal..kan? kan? hahaha..

Sebenarnya wahai pembaca sekalian, aku nih belum mandi lagi..malas! tapi aku bukan pengotor! cakap baik sikit k!..cuma aku nih suka mandi lewat..dulu member-member selalu nasihatkan aku yang mandi lewat malam ni tak baik..kononnya mereputkan tulang lah..paru-paru berairlah..lemah syahwat la..woppss!! nau3zubillah..taknak..taknak..nanti tak puas la pula kan..kahkahkah..oleh itu, aku akan cuba berubah lah lepas ni..tapi tak dijamin lah bila..dari dulu lagi nak berubah tapi sekejap je..ish3..aku nih memang bikin panas..diri aku nih adalah antara penyebab pemanasan global..korang tak tahan dengan aku?? aku pun tak tahan..so, harap korang akan terus bertahan lah..supaya aku pun dapat bertahan..kita tahan sama-sama..(ntah la tahan apa daa)..kehkehkeh..

Tadi masa kat ofis aku nih macam biasa lah datang dengan bergayanya sambil bawa laptop mengalahkan bos..tak sedar diri!! tapi aku sedar..oleh itu, aku nak bawa laptop juga..hahaha..online masa kat ofis..buka MukaBuku dan Blog ni la..tapi tak sempat nak wat entri baru sebab ada banyak kerja..aku dah dipindahkan ke unit yang baru..pasal tuh la banyak kerja..tapi aku sempat jalan-jalan kat blog korang..aku nak tambah sikit pengetahuan aku..korang punya blog kan best..ada banyak benda baru yang aku pelajari setiap hari..sambil jalan-jalan tuh, aku tinggalkan la juga tapak kaki aku kat shoutbox setiap blog yang aku berjaya jajah..mana lah tau ada mereka-mereka yang tak pernah pening kan..datang la blog aku..nescaya korang akan pening punya..dijamin halal!! hehe..kadang-kadang tuh ada juga rasa kesian kat mereka-mereka yang tinggalkan "i follow u, u follow me back" kat shoutbox tuh..its okay, hak korang..tapi bagi aku la, macam tak ikhlas je nak blogging..tengok la aku ni..sangat berjaya..sila contohi aku..(setelah tersedar dari koma, hahaha)..FOLLOWER kalau ramai-ramai tapi tak mengikuti perkembangan korang, baik tak payah..ikut macam FOLLOWER aku..cun dan kacak belaka..sentiasa mengikuti perkembangan badan aku..(perasan!)..haha..

Ada yang cakap aku macam artis..maaf..aku tak pandai melukis..aku memang tiada bakat seni..but i can sing well and i like to sing..tuh je la..takde lah sampai jadi artis..tapi kalo korang anggap macam tuh pun takpe, aku terima je..yang penting tak mendatangkan mudarat tuk aku..kalau korang nak autograf pun boleh..baru je aku tukar tandatangan aku menjadi lebih varsetail dan poyo..kalau nak, meh sini jumpa aku..hahaha..gurau je..jangan nak emo..belasah kang! hehe..takde la..aku baik pe..aku insan biasa..aku menjalani hidup normal seperti korang juga..hehe..macam la korang tak tahu kan..maaf, aku memang poyo..sila peringatkan diri anda setiap kali membaca entri aku.."ini entri budak paling poyo di alam semesta"..minta maaf..(Make me stop!)

Lagi satu, nenek aku cakap orang yang baik tidak akan mengaku dirinya baik kerana orang yang baik sentiasa ingin memperbaiki diri untuk menjadi lebih baik"..dulu masa dengar nenek aku cakap, aku wat bodo je..jelir-jelir lidah..masuk telinga kiri keluar telinga kanan..tapi Alhamdulillah la, berkat otak yang aku simpan kat lutut masa tuh, ada lah juga beberapa nasihat yang melekat kat otak aku..bila difikirkan balik, rasa macam menyesal je cakap yang aku ni baik seperti kat atas-atas tuh..tapi sebenarnya memang aku ni baik..harap maklum! hahaha..

akhir kalam, semoga berjumpa lagi..semoga kita dipanjangkan umur agar dapat bertemu kembali dalam rancangan..wassalam

Penulis : Unknown ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Sila suruh saya diam! ini dipublish oleh Unknown pada hari Wednesday, August 4, 2010. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan Sila suruh saya diam!
 

0 kesan cakar: