Aku nak jadi budak baik..boleh tak?

TAK BOLEH! Ni la jawapan yang selalu aku dapat tiap kali aku tanya pasal ni. adakah patut? tak patut kan..huhu..sedey..setakat ni kalo tak silap aku dah beberapa orang da yang aku tanya macam ni tapi jawapan dorang semuanya sama, cuma ada beberapa perbezaan dari segi sebab musabab je..

Aku bagi yang aku ingat je la k..

Komen pertama ## Ko tak sesuai jadi baik. Muka ko tu dah konfem da macam setan. Setan pun dah jadi baik da pasal ko punya kesetanan tu lagi dasat..tak payah la angan-angan..
::komen aku:: dak ni memang member aku yang paling the shittest antara semua member yang aku ada. Slumber mangkuk dia je kutuk aku depan-depan. Tapi bes kawan ngan mangkuk ni.

Komen kedua ## Ko nak jadi baik? lupakan la..tak dapat dibayangkan rupa wajah ko yang baik tu..hahahaha..

::komen aku:: mangkuk ni same gak. poyo giler. mengalahkan poyo aku.

Komen ketiga ## Entah la bila baik ko tu akan muncul............

::komen aku:: kurang asam betol! tambah asam kang..haaa

Komen keempat ## Ko tahu ke baik tu ape?

::komen aku:: Nasib baik je hukum membunuh tu haram, dosa besar.

Ni je la yang aku ingat, yang lain tu aku dah lupa. Ade banyak lagi sebenarnya tapi yang empat ni la paling melekat kat kepala hotak aku. Orang nak jadi baik ni woi, support la sikit. Tapi memang susah juga la nak jadi baik ni kan..hehe..

susah ke? memang susah sebab manusia selalu melakukan kesilapan, samada disengajakan ataupun memang betul-betul tersilap. Sebab tu la Allah menciptakan kemaafan. Tiada yang terlepas dari membuat kesilapan. Jadi maafkan je la kesilapan masing-masing. Betul tak? tapi macam mana pula dengan yang sengaja melakukan kesilapan? Wallahu3alam..

Lagi satu, ustazah aku pernah bagitau dulu.."Tiada seorang manusia yang baik itu akan mengakui kebaikannya kerana orang yang baik akan sentiasa memperbaiki dirinya dari kesilapan. Kalau dia mengaku akan kebaikannya, maka setakat itu sajalah kebaikannya danpa ada sebrang pembaikan dalam diri"..masa tuh aku masih lagi muda-muda remaja, so takde la peduli sangat apa yang ustazah tu katakan tapi bila diingat kembali, baru terasa betapa pentingnya nasihat seorang guru..hehe..dulu-dulu nakal bha..hehe

Sebenarnya aku ni memang dah sedia baik pun..korang je yang tak tahu..hahahaha(dah lupa la tu apa yang di taip kat atas)..poyo is me! lalalalala~~

Penulis : Aaron Salvatore ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Aku nak jadi budak baik..boleh tak? ini dipublish oleh Aaron Salvatore pada hari Sunday, July 11, 2010. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 3 komentar: di postingan Aku nak jadi budak baik..boleh tak?
 

3 kesan cakar:

t e m b u m e said... | July 11, 2010 at 8:53 PM

baik ke?
confirm ko baik?

Moon said... | July 12, 2010 at 3:24 AM

oooo....ontel..satu statement kwn ko ne lgi..
"entah bila la aku bley tgok ko jdi baik ne hah!!"..hohoho
x habez2 stapler tudung org..kin panaz..esok ko liatla beg berlubang ne...hohoho

Sylangster Pressure said... | July 13, 2010 at 4:18 AM

bume: aku baik pe..hehe

mon bulat: aku minta maaf la sal hari tu k..x sbggup aku nk tanggug dosa banyak2 sebab sok2 aku nk buat lagi..hahahahaha..