hari pertama praktikal..


sepatutnya aku mula berpraktikal pada 1 jun tapi oleh kerana sabah ada cuti am (pesta menuai) aku mula 2 jun..aku mls nk taip pnjg2 coz kmrn mmg byk sgt cite..aku bg cite dlm bntk list je la k:
  • sampai ke tempat praktikal 1 jam stngh lbh awl kerana takut jln sesak..
  • silap masuk tmpt praktikal, bukan salah kami tapi pihak pngurusan krn mmberikan alamat yg x btl..
  • amik bs 2 kali tuk pegi tmpt sebenar..
  • smpi d sana kul 11pg
  • kmi ( aku n mmbe aku dr uum) dtmptkn d kaunter tuk belajar cara melayan pelanggan..
  • d unit pinjaman..
  • menghipokritkan diri, pura2 peramah..nsb baik la staf2 tu rmi yg peramah..
  • balik kol 5.30pm, tp dpt tau yg kwsn tu xda bs..
  • terpaksa jln 5 kilometer ke terminal bas..
  • bila dh smpi terminal, unc aku kol suh aku tumpang dia je..
  • aku ikut dorg shopping smpi kol 9..
  • dlm kete aku tido, bila smpi umah aku trus tido (x mndi, x slt, xtkr baju)..
  • sgt penat owh..damn!!!
mmg mcm mnyesal gak la amik praktikal ni..mmg betul la apa yg senior2 ckp dlu, keja ni x bes lngsung..baru praktikal blm pn keja..ayooo..sgt pnt..pnt sgt..ish! 

hari ni mcm biasa aku org pertama yg smpi dpn ofis..blm buka g..huhu..tp terpaksa dtg awal sbb aku ikut org..jiran makcik aku tu baik ati nk tlg aku..so, aku pn dgn baik ati trima je la..hehe..smpi je kat ofis, aku mngulangi bnda yg sm..cuma bljr byk info baru la..tu je beza..bosan! baru 2 ari..blm g 2 bulan..huhu..x taw la aku ni thn ke x..balik umah tu sepatutnya jiran pakcik aku tu yg singgah dr keje tp dia ade meeting lak..dh la lmbt gtaw..1 jm aku tggu die..then aku kol pakcik aku..die suh tggu je kat dpn ofis tu..knon otw..tp 2jam stngh baru smpi..huhu..sdgkn tmpt die tu jln kaki pn leh smpi..tp ole krn dh kire baik la tu ade gak org nk tlg, aku diam je la..no right kn..dh la mnumpg kat umah die, duk free, habiskn beras, ni nk tmbh g jd driver..huhu..dlm 2 ari ni aku baru bljr bersabar..mmg byk dugaan..baru 2 ari...arghh!!





Penulis : Unknown ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel hari pertama praktikal.. ini dipublish oleh Unknown pada hari Thursday, June 3, 2010. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 2 komentar: di postingan hari pertama praktikal..
 

2 kesan cakar:

Moon said... | July 12, 2010 at 3:13 AM

hah...nseb bek ko ada bwat catataan tuk hri 1st kita practical..hohoo...mmg keja gler sehari..macm kn pengsan pon ada...kakakaaa...gler tull..tpi bez ada kenangan kitaaa jdi gaban...kakaaa

Sylangster Pressure said... | July 13, 2010 at 5:59 AM

best kan mon bulat..seb bek kita ada bergambar2..hehe