journey to search for my talent..

ok..based on the title above, ni adalah kisah perjalanan hidupku dalam mencari bakat, samada ada atau tiada, terpendam atau tiada langsung..

sejak dari tadika, prasekolah lagi aku sudah mencari2 bakat aku ni..kisahnya mcm ni..dulu masa kecik2 aku suka sgt melukis..aku suka bermain dgn warna..masa budak2 dulu kn..biasa la..conteng2 mmg bakat aku masa tu..hahaha..biasanya dulu masa prasekolah kita akan disuruh lukis nature, famili n benda2 yg berkaitan dgn kita kn..aku mmg pakar wat tu semua (at that time)..tp bila naik ke tahun 1, bakat yg aku bangga2kan pd masa tu mcm semakin pudar..kawan2 aku yg lain dh semakin expert (lukis dragonball yg popular ms tu)..aku try gak wat tp x pndi2..sedih..konon pndi melukis tp sbnrnya x pndi..poyo je lebey..tp aku still not give up until la one day tu..masa exam..cikgu suruh lukis ape2 je yg kami nk lukis..so aku ni dgn semangat yg berkobar2 melukis la..nk taw aku lukis ape?? aku lukis sebatang pokok..then cikgu aku dtg ke meja aku masa aku dh hmpir siap melukis tu..die puji r lukisan aku..nk taw die ckp pe? die ckp "waaah, cntknye sungai ni!" huh!! saat tu jugak aku tros give up painting..melukis n all la! mls aku nk cite tp ni kngn so aku cite je la..

baru aku taw yg itu bukan bakatku..then aku pn mencari2 la bakat aku..and aku pergi ke dalam dunia kesukanan..mngkin bakat aku dalam sukan..sukan kan byk..mula2 aku ceburkan diri dalam acara lari..mn la taw aku ni laju kn..hahahahaha..aku mls nk cite..tp cite gak la! aku no.2 d belakang..ms tu tahun 2..aiyyooo...memalukan!! pastu aku dh xnk ikut acara lari..aku xda bakat..then aku ceburkan diri ke sukan yg lain..mula2 tu bola tp aku hnya kene suh jd defend, mmg x berkembang la kn..sgt xda bakat..then aku beralih la ke badminton..tp mcm bese2 je, x brkmbg gak..then aku try volleyball, tp aku xpndi spike yg mnjadikn aku x hebat..huhu..sedey..almost all sports gak la aku try tp sume x jd..aku hnya akn jd setakat 'bole la lawan'..hmm..ping pong, takraw, basketball, tenis, softball, n byk lg la tp sm je jd mcm tu gak..huhu..

then aku beralih ke bidang yg lain..aku masuk ke dunia hiburan..ceh! blm masuk pn..cuba2 je..hehe..mula2 tu aku cuba masuk kumpulan nasyid..knon2 aku ni ada bakat 2nd voice (suara pelik dlm nasyid tu)..semuanya ok tp aku rasa mcm x seswai la sebab my appearance ni mcm x seswai ikut nasyid..pastu ada la skjp tu aku cuba2 ikut break dance, tp ole krn ms tu aku gemok n xda stamina yg ckup..otomatik la aku disqualified..then aku try pentomen..huh!! yg ni aku mmg berbakat besar..tp mslhnya bnda ni once a year je wat ms skul dlu n aku rasa aku xkn pergi ke mn pn sebab bnda ni just for fun, lebih2 lg aku ni skul agama kn..huhu..next, ms aku kat u, aku slalu je pegi k-box..n ramai yg ckp aku ni best nynyi..xtaw la just nk jg ati aku ke ape tp at that time aku rasa tu la bakat aku..nynyi..n now to make my bakat berkembang, aku belajar main gitar..hehe..hope ni la bakat aku yg sebenar..wish me luck  la..hehe..

Penulis : Unknown ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel journey to search for my talent.. ini dipublish oleh Unknown pada hari Friday, May 21, 2010. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan journey to search for my talent..
 

0 kesan cakar: