Padan muka!

Assalamualaikum..
Padan muka kau! hahaha..aku nak ketawa sampai tercabut segala anak perut. Kau ingat bila kau susah ada kah sesiapa di muka bumi ni yang masih bernyawa mampu membantu kau bila kau dalam kesusahan? Bukan pasal tidak mahu menolong, tapi tidak terdaya. Kau harus faham, masing-masing ada masalah yang tersendiri. Mana ada masa mau fikir pasal kau!


Lagi satu, kau siapa? Kalau setakat pernah hidup bersama selama bertahun-tahun lamanya tu jangan harap la kau tu penting. Kau hanya sekadar pengisi kekosongan. Bila mereka tiada sesiapa, kaulah manusia yang paling berguna kerana otak kau letaknya bukan di kepala. Inikan pula setakat kenal dua tiga hari..ceh! Nama kau pun mereka lupa kali.

Muka tembok! Tak tahu malu. Kau menyesalkah dengan apa yang kau buat? hahahahaha..padan muka! bahlul..Lain kali beringatlah sebelum terkena. Dunia sentiasa mengajar kita untuk sentiasa beringat bahawa bukan mati sahaja seorang, hidup juga begitu. Kau hanya sebatang kara. Kau hidup untuk orang lain. Itu lumrah kau. Ingat!

Tapi kau jangan putus asa. Bak kata paling famos alaf baru ni "hidup perlu diteruskan". Memang pun. Rugilah sesiapa yang lahiriahnya mengambil nyawa sendiri. Ini salah satu dugaan dariNYA. Kalau terkadang kau tertanya tentang nasib kau, redho sajalah. Tempuhi sambil berserah kepadaNYA. 

Pengorbanan? Jangan disebut tentang itu. Di akhir harinya, hanya keluarga kau saja yang faham maksud sebenar perkataan itu. Tiada sesiapa lagi dalam hidup kau yang pernah terdengar perkataan itu apatah lagi memahaminya. Tapi kau usah khuatir, kau juga boleh melakukan perkara yang sama kepada keluarga kau. Pengorbanan yang dibalas dengan pengorbana menunjukkan betapa eratnya kasih sayang kau dan keluarga kau. Walau tidak selalunya kau menzahirkan rasa itu. Keluarga tetap dihati.

Aku tahu kau marah tapi siapa yang patut kau salahkan? Takkanlah sepanjang hidup kau, kau hanya mampu menyalahkan diri kau saja? Cukup setakat ini saja, kau perlu ubah pendirian kau. Sudahkanlah mengutamakan mereka yang tidak pernah pun mahu mengutamakan kau. Kalau sentiasa ditindas walaupun secara lembut lama kelamaan tercabut juga segala-gala.
Every cloud has a silver lining..we are all alone


Penulis : Aaron Salvatore ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Padan muka! ini dipublish oleh Aaron Salvatore pada hari Thursday, April 7, 2011. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan Padan muka!
 

0 kesan cakar: