Bacalah~

Assalamualaikum..
Aku selalu berkunjung ke blog para penghuni alam maya ni dan membaca entri. Ada yang menganggap blog dia sebagai diari kehidupan. kalau dulu2 guna buku, sekarang guna blog. Tapi bukan diari tu orang lain tak baca ke? Aku tengok follower dia punya la ramai gila babs. Itukah diari? Ada pula yang buat blog ni kedai jual barang. Ada pula yang buat blog ni tempat cari kawan. Ramai orang guna blog ni dan setiap orang ada sebab dan tujuan tersendiri. Tapi adakah mereka hanya ingin mencoret tanpa perlu ada sesiapa yang membacanya? 
Gambar sebagai hiasan. Budak comel.
Aku ni lain sikit, aku lagi suka kalau ada orang yang baca apa yang aku conteng. Baru aku rasa macam dihargai. Tapi oleh kerana aku dah tukar link (dulu aku guna http://www.assshuriken.blogspot.com tapi blog yang tu aku delet dan segala entri kat blog lama tu aku angkut ke blog ni), semua follower aku pun turut serta hilang. Tapi tak ramai pun. 
Gambar sebagai hiasan. Itik nak follow tapi tak pandai baca entri.
Sekarang ni baru ada beberapa orang follower. Entahlah dorang baca ke tak entri aku tapi syukur alhamdulillah la ada juga yang sudi. Setelah lama memerah otak mencari suatu cara bagaimana membuatkan orang suka baca entri, otak aku jadi blurr. Aku tak tahu. Tapi aku rasa, semua tu ikut kesukaan individu. Kalau aku, aku lebih suka follow blog yang ada banyak gambar. Yang lawak. Yang banyak isu semasa. Jenis2 macam ni la yang aku suka. Tapi itu aku, korang mesti lain kan.
Kadang2 tu aku suka follow blog orang yang ada entri yang best, tak boring pun baca. Diselitkan unsur2 lawak dan sensitiviti yang bersesuaian. Tidak terlalu panjang sebab kalau panjang sangat akan membuatkan aku bosan. Samalah macam kes entri aku ni, semua pun panjang2, membuatkan orang malas nak baca. Almaklumlah rakyat Malaysia ni kan kurang membaca (aku dengar statistik dewan bahasa dan pustaka ada mengatakan demikian, wallahua'lam). 

Mari membaca!

Penulis : Unknown ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Bacalah~ ini dipublish oleh Unknown pada hari Sunday, April 3, 2011. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan Bacalah~
 

0 kesan cakar: